![]() |
| Forsøk på fuglefotografering, ikke helt enkelt, her trengs det mer øving. Tatt håndholdt under litt dårlig lysforhold og lang avstand, så ikke så skarpt som man kunne ønske. |
Fugl på en stolpe
Petter Åsrud
februar 23, 2019
No comments
![]() |
| Forsøk på fuglefotografering, ikke helt enkelt, her trengs det mer øving. Tatt håndholdt under litt dårlig lysforhold og lang avstand, så ikke så skarpt som man kunne ønske. |
![]() |
| Noen bilder fra Frednesøya i Porsgrunn, Her finner man litt nytt som DuVerden sjøfartsmuseum og vitensenter og end del bygninger av eldre karakter. |
![]() |
| Under Frednesbrua |
![]() |
| DuVerden |
![]() |
| Alle bilder med Fujifilm X-T3 Bilde 1, 4og 5 med XF-23 Bilde 2 og 3 med XF 40 - 150 Bilde 6 med XF 35 |
![]() |
Ikke helt topp lysforhold for fotografi og ble kun et kort stopp før turen nedover igjen |
![]() |
| Grenland i det fjerne |
![]() |
| Første bilde er med Fuji X T3 og 35 mm, de tre siste med Samsung NX1 og 12 - 24 mm |
![]() |
| Noen "Low Key" portretter av Jørgen, gikk for en litt "moody" look. Bildene er lyssatt med Godox AD200 |
![]() |
| Bakgrunn er en blanding av egne teksturer og Fine Art Textures fra Michael Schnabel |
![]() |
| Kun ansikt og hender i fokus.
Bilde 1: Samsung NX1, 85 mm, Godox AD 200 + Modifier, Godox AD 200 Fresnel head venstre bak
Bilde 2 og 3: Fujifilm X-T3, 56 mm, Godox AD 200 + Modifier
Modell: Jørgen
web: pasrud |
![]() |
| Julen 2018 ble feiret på Dr. Holms Hotell på Geilo. Tok tog fra Porsgrunn og selv med (veldig) mye bagasje ble det en lett og fin tur. Hyggelig og hjelpsom betjening på hotellet, nokså nøktern men god frokost men julebordet kunne vært bedre. Ellers ble det tid til skiturer, jule gudstjeneste i flotte Geilo Kulturkirke, Kanefart og en tur innom Geilo Husky Camp, synd det var full booket. |
![]() |
| Fra Geilo Husky leirplass i Vestlia. Hvor blir det av resten av flokken ? Flere bilder fra Husky Camp |
![]() |
| Kultur kirken er godt synlig fra hele Geilo |
![]() |
| Fullsatt kirke Julaften |
![]() |
| Fra Standplassen på Geilo Skistadion til.... |
![]() |
| .....litt mer utrent i alpinbakke |
![]() |
| Detalj fra Geilo Sentrum |
![]() |
| Bowling på Dr. Holms |
![]() |
| Den siste dagen på turen startet men en 10 minutters spasertur fra hotellet ned til Louvre. |
![]() |
| Kø i regnet. |
![]() |
| En mann og hans paraply. |
![]() |
| A walk in the park |
![]() |
| Ikke så ofte man selv er med på bilde. Foto ved Turid. |
![]() |
| Turid, inne i Versailles |
![]() |
| Et eller annet sted i Paris, ble mange skritt hver dag og en del turer med metroen men synes det er en fin måte å se og oppleve byen på. |
![]() |
| .....ikke til å unngå..... |
Noen bilder fra Norge og Danamark![]() |
| Fra Gamle Union Brug Antikk på Skottfoss. |
![]() |
| Detalj fra Løveid Sluser |
![]() |
| Også fra slusene, noe neddempet |
![]() |
| Fra Utzon senteret i Aalborg, arkitekten bak Operahuset i Sydney. Spennende utstilling |
![]() |
| Utsikt fra Salling Rooftop i Aalborg. Fin by for en liten helgetur. |
![]() |
![]() |
| Aalborg |
![]() |
| Ikke alle på bildet som har pyntet seg. Rosa ballong til høyre på bildet, brysktkreft markering. |
![]() |
| Hirtshals hadde overraskende mye å by på mens man ventet på fergen til Larvik. Bildene er fra fyret og et forsvarsanlegg fra krigen. |
![]() |
| Velkommen inn og opp i tårnet |
![]() |
| Er vel i Hirtshals dette. |
![]() |
| Mobilen må sjekkes.......noe neddempet i uttrykket |
![]() |
| Skattekiste, også noe neddempet. |
![]() |
| Båt i det fjerne |